Want create site? With Free visual composer you can do it easy.

Als u gegevens wilt insturen naar de overheid (zoals btw-aangifte, opgave ICP of inkomstenbelasting) doet u dit met SBR en Digipoort. U moet bij verzending naar Digipoort een PKIoverheid-certificaat hebben.

Verstuur uw aangiftes daarom via een gecertificeerd aangifteprogramma, zoals Fiscaal-online.nl. Of verwerk uw gehele administratie (inclusief btw-aangifte en ICP-opgaaf) in een online boekhoudpakket, bijvoorbeeld e-Boekhouden.nl. U gebruikt dan het verzamelcertificaat van het boekhoud- of aangifteprogramma en hoeft zelf geen PKIoverheid-certificaat aan te schaffen.

De prijs varieert per leverancier en is afhankelijk van de geldende voorwaarden.

Het PKIoverheid-certificaat is bij elke CSP hetzelfde. De gebruikersvoorwaarden, prijzen, ondersteuning en benodigde aanvraagformulieren verschillen per leverancier.

Er zijn twee verschillende PKIoverheid-certificaten: Certificaat P10 en P12 (soms ook PKCS#10 en PKCS#12 genoemd). Bij de aanvraag van de P10 moet u zelf nog enkele technische handelingen doen. U moet zelf een zogenaamd ‘sleutelpaar’ (ook wel ‘privésleutel’ genoemd) aanmaken. Bij de P12 zorgt de leverancier voor deze privésleutel en hoeft u deze dus niet aan te maken. De leverancier waarborgt uw sleutel. Beide certificaten hebben dezelfde prijs en zijn bij elke leverancier verkrijgbaar. Met een P12-certificaat maakt u het zichzelf gemakkelijk, omdat u geen sleutelpaar hoeft te regelen.

De gemiddelde doorlooptijd is 6 tot 8 weken. Let op: dit is een gemiddelde doorlooptijd. De procedure kan langer duren. Het is ook afhankelijk van u. De certificaatbeheerder van uw organisatie moet namelijk geïdentificeerd worden. Dit gebeurt vaak bij u op locatie, waarbij de beheerder een geldig legitimatiebewijs moet laten zien. Deze identificatie moet ingepland worden, na deze afspraak wordt de procedure voortgezet. Het is dus ook van uw beschikbaarheid afhankelijk hoe lang de procedure duurt.

De levertijd hangt ook af van het moment waarop u betaalt. PKIoverheid-certificaten worden geleverd na betaling.

U heeft een specifiek PKIoverheid-certificaat nodig voor communicatie met de overheid. Andere PKI-certificaten zijn niet geschikt, omdat deze niet zijn uitgegeven door een leverancier die door de overheid is goedgekeurd en gecontroleerd.

BAPI-certificaten zijn niet meer geldig. U kon uw btw-aangifte en opgave ICP al sinds 2014 niet meer via BAPI doen. Sinds 31 december 2016 is het ook niet meer mogelijk de inkomsten- en vennootschapsbelasting via het BAPI-kanaal in te sturen. De aangifte loonheffingen en jaarloonopgaaf moeten sinds 1 maart 2017 gedaan worden met SBR, via Digipoort. Hierbij heeft u een PKIoverheid-certificaat nodig. Het BAPI-kanaal is niet meer te gebruiken.

Er zijn certificaten met een geldigheid van 1, 2 of 3 jaar.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.